Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Minipajer i massor!

Till min brors bröllop på lördag hade min blivande svägerska tänkt att man ska kunna smaska på lite pajer om man skulle bli hungrig sent på kvällen. Åsa och jag hittade ett recept för några månader sedan som vi tänkt göra. Det blev att bröllopet kom närmre och närmre utan att pajerna blev gjorda. Men eftersom bröllopet som sagt är på lördag så var vi tvungen att skärpa oss :P



Nästan 100 stycken blev det. Tror inte jag kommer att se på mördeg på samma sätt igen, haha. Jag kavlade pajdegen (som var mördeg... så egentligen så kan jag inte kalla det för pajdeg...haha) och Åsa gjorde fyllningarna. Det blev tacofyllning med paprika, fetaost & soltorkade tomater och köttfärs & soltorkade tomater. Det behövdes mer fyllning än vad vi räknat med så mamsens köttfärs som hon tänkt ha till middagen rök, haha.

Halva köket var täckt av minipajer.




Pajerna blev bra! Daniel, den blivande brudgummen, smakade och vi fick godkänt:D Tur det, för lite taskigt att göra om 100 pajer!


Noel blev lite trött på vårt bakande tror jag. Det tog lite tid men förhoppningsvis var det värt allt besvär, provsmakat har vi inte gjort. Blir en överraskning på lördag. Noel och hans storebror Martin fick glass och genast var allt så mycket roligare:P Deras lillebror Philip hade mer spring i bena än vad hans bröder hade! Den lille var överallt:D Det är precis så som det ska vara^^

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

//Emma





Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters