Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Träna med Tracy Anderson!

Jag var inne på youtube förra veckan och kollade runt lite. Till slut hamnade jag på klipp av Tracy Anderson. För er som inte riktigt känner till Tracy Anderson så är hon en av Hollywoods mest kända tränare. Hon är nog mest känd för att ha tränat Gwyneth Paltrow. Men hon har klienter så som Shakira, Scarlett Johanson, Jennifer Aniston, Eva Longoria, Madonna, Courtney Cox och många många fler.

Tracy Anderson tränar här med Gwyneth Paltrow.




I sina klipp pratade Tracy Anderson om dvd:er som hon gjort och som folk ifrån hela världen rekommenderat under hennes klipp. Jag som tycker om att träna och annars blir oroligt rastlös tänkte att det kanske vore något för mig! När jag såg att hon gjort en dansdvd så var jag såld! Jag gillar verkligen att dansa och få röra på mig. Jag kollade runt och hittade dvd:erna på cdwow.se.

Jag beställde "Tracy Anderson Method: Mat Workout" och "Tracy Anderson Method- Total cardio workout." Hennes träning går ut på att först trötta ut de större musklerna för att sedan träna de mindre musklerna som man inte kommer åt när man till exempel gör joga, springer eller cyklar. Vi har mer än 600 muskler i kroppen men vi använder långt ifrån alla!


Enligt Tracy Anderson så är dessa två dvd:er som jag beställde allt som behövs. Självklart säger hon det eftersom hon vill sälja sina produkter. Hon vill inte att man sysslar med något annan träning eftersom hon vet exakt vad dessa två träningar gör för kroppen.

Jag fick min "Tracy Anderson Method: Mat Workout" igår. Min andra dvd hade tagit slut på lagret men fick precis mail om att den nu också var på väg!

Sofia är också intresserad av dans och vill träna lite mer. Vilket är otroligt nyttigt och nödvändigt eftersom hon valt den karriären som hon gjort. En sångerska måste ha bra kondition.

Jag ville först vänta på dansdvd men Sofia ville efter att vi tittat igenom dvd:n köra igång på en gång. Vilket hon gjorde. Hon tyckte att det var en bra träning och armövningarna var helt otroliga. Jag blev såklar nyfiken jag också så jag körde igenom dvd:n idag som var på ca 55 min.

Tracy Anderson.



Man går igenom allt. Först uppvärmning, ben, mage, armar, mer ben, mer mage och sedan en nedvärmning. Och låt mig säga så här... armövningarna... de fick mina armar att kännas som om de brann. Jag har aldrig kännt en sån känsla i mina armar förut och jag har ändå tränat på träningsbänk och sysslar med vikter. Men det här, helt otroligt! Och jag använde inga vikter i första delen utan följde bara hennes rotationer på armarna. Sen när vikterna kom så var jag så slut i armarna att jag trodde de skulle gå av.

Under benövningarna kände jag att jag inte orkade lyfta upp benet i de övningar som hon gjorde. Det var helt omöjligt! Jag kunde inte lyfta benen! Hon träffade de muskler som jag inte visste att jag hade och hon gjorde helt totalt slut på dom.

Nedvärmningen som kom tillslut var nog det skönaste jag någonsin gjort! Fick sträcka ut kroppen och andas ut och kyla ner mig.

Vill ni ha en riktig genomkörare för kroppen så rekommenderar jag den här dvd. Men jag säger bara att man måste pusha sig igenom när benen, armarna och magen brinner!

Jag måste erkänna att jag är lite rädd för hur dansdvd:n kommer att vara:P Tillsammans med dansdvd:n kommer det säkert att bli en träning på 2 timmar! Herre Gud... En promenad kanske är bättre?:P

Hoppas jag orkar hålla på, för såhär i efterhand så känns kroppen otroligt avspänd.


Kolla in klippet för att få se hur Tracy Anderson jobbar:




Jag tycker hon är duktig, visar övningarna bra och verkar vara en trevlig tjej. Hon är inte alls hurtig utan går igenom dvd:n och erkänner att det är grymt jobbigt men att man måste försöka pusha sig igenom det.










//Emma

Kommentarer

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters