Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Helgen med syster yster!

I fredags åkte jag till Stockholm och spenderade helgen med Sofia!:D Vad gött det var att få vara med Sofia utan en massa kameror, något som inte hänt på de här 8 veckorna som hon varit i TT.

Det första som möte mig när jag kom in på hotellrummet var såklart choco:P...

 

 

...och gifflar, haha.


Sofia är inte direkt känd för att hålla ordning efter sig, så jag började med att slänga allt gammalt godis och tomma sprayflaskor, förpackningar och grejer som hon bara låtit stå. Kläderna som låg slängda lite varstans hamnade snyggt i garderoben. Som storasyster måste man hålla rätt på lillasyster litegrann:P

 

 


Micken som hon bland annat köpte av prispengarna hon fick den här veckan när hon vann blinda juryn!!:D Superfin^^ Hon är verkligen glad över den:D

 

Sofia äter kinamat numera. Jajamensan:D Tro det eller ej! Vi gick på kvällen ut och åt där...

 

...stekta nudlar med fläskfilé är visst favoriträtten. Och det var verkligen jättegott!:D Förstår varför hon gillar det så mycket^^

 

Under lördagen fick jag stanna på hotellrummet eftersom familjemedlemmar inte får vara i studion. Ja...kan verkas lite dumt, men jag fann grejer att sysselsätta mig med...

 

...som till exempel ett bad, muahahahahahahaha^^ Men vet ni... man har sett alla de här filmerna när de ligger i badet och myser med mycket bubblor, men det är egentligen lite överskattat! Jag menar man ligger ju bara där!:P Man plaskar lite grann, får en massa bubblor i håret, vattnet rinner över kanten på badkaret och det gör ont i nacken att ligga ner. Sofia tycker likadant! Nä, några spa-tjejer är nog inte någon av oss!:P

 

Nu ni! På söndagsmorgonen skulle minnsan Sofia äta våfflor. Först hade de flyttat på våfferlstationen så hon hade i panik sprungit till personalen och frågat om de tagit bort våfflorna. Fick svaret att nej det hade de inte utan hade bara flyttat den 1,5 meter åt höger...:P

 

Ja tänk vad en person kan bli lycklig av lite våfflor:P Hon penslade och smetade järnet som om hon aldrig gjort något annat! Hahaha.

 

Men hon fick lite dålig samvete där bland all nutella och grädde så hon tog två melonskivor och ett glas juice också, haha. Ja det vägde nog upp det hela...:P

 

 

 

 

En super härlig helg! Tack Effie!^^

 

 

 

 

//Emma


Kommentarer
Postat av: vispen

Vad roligt att få läsa om din helg med Sofia och vilket bra inlägg du skrev om True talent som svar på allas kommentarer om att Sofia är för ung för att medverka i programmet. Jag följer den här bloggen och uppskattar verkligen att läsa hur du och Sofia upplever True talent. Vet du om det är någon annan deltagare som också bloggar?

Kram

2011-10-31 @ 22:45:05
URL: http://vispen91.blogg.se/

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters