Sofia "Effie", känd från True Talent 2011, och Emma. Två systrar, En blogg.

Bantningmetoder

Något jag kan bli tokig på efter nyår är alla dessa viktminskningsmetoder. Den andra är mer mirakulös än den andra. "Gå ner 1 kg i veckan!" "Gå ner 3 kg på 2 veckor!" "Gå ner 6 kg på en månad!" Vart man än tittar nu så möts man av de här lockelserna att få bort bilringarna.

Att gå ner i vikt toppar nyårslöftslistan och folk stressar upp sig så på grund av det! Att helt plötsligt skippa all "onyttig" mat för att bara börja äta sallad och fullkorn, det kommer inte att funka i längden tror jag.

Att följa GI, LCHF eller någon annan trenddiet där man måste skippa vissa matprodukter tröttar man på tillslut. Vad roligt det skulle vara att läsa rådet i en tidning att istället "ät vad du vill men med måtta och MOTIONERA!" Ta en promenad  eller gör något annat kul istället för att packa väskan och dra till ett gym 3 gånger i veckan, där får man ändå bara ångest för att man inte är lika fit som alla andra muskelberg.






Nä, att äta med måtta och motionera tror jag är bäst!









//Emma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är åtminstone billigast, enklast och smartast om man frågar mig :)

2012-01-04 @ 19:10:15
URL: http://pima.bloggplatsen.se

myspace layouts

myspace layouts

It´s Rock N´rooooll! You know what to do guys!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
free counters